آشنایی با اداره فدرال امنیت روسیه

دنیای مطالب

پشتيباني آنلاين
پشتيباني آنلاين
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 465
  • کل نظرات : 71
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آمار بازديد
  • بازديد امروز : 4
  • بازديد ديروز : 441
  • ورودي امروز گوگل : 0
  • ورودي گوگل ديروز : 44
  • آي پي امروز : 1
  • آي پي ديروز : 147
  • بازديد هفته : 445
  • بازديد ماه : 21303
  • بازديد سال : 50689
  • بازديد کلي : 399483
  • اطلاعات شما
  • آي پي : 3.131.110.169
  • مرورگر :
  • سيستم عامل :
  • امروز :
  • نظرسنجي
    دوست دارید بیشتر چه مطالبی در وبلاگ بزارم؟
    درباره ما
    دنیای مطالب
    * به وبلاگ من خوش آمدید * *Welcome to my weblog*
    امکانات جانبي

    آشنایی با اداره فدرال امنیت روسیه

    در ژوئن سال 1934 میلادی به دستور دفتر مرکزی حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی با تغییر محدوده وظایف اداره امنیت  "او گ پ او" تغییر نام به اداره امنیت دولتی کمیساریای مردمی و با اسم مخفف"ان کا و دی " (ان ک و د)تغییر پیدا کرد در این زمان چندین مدیر بر اداره امنیت حکومت شوراها حکمفرمائی کردند یکی از این مدیران که در اعدام  و فرستادن مخالفان دولت به اردوگاههای کار در سیبری نقش زیادی داشت"ل پ بریا " بود که از نزدیکان استالین و اهل گرجستان شوروی بود و از سال 1938 میلادی تا 1945 میلادی بر این اداره حکفرمائی میکرد.
     در فوریه سال 1941 میلادی اداره امنیت "ان کا و دی " حکومت شوروی به دو بخش مستقل از هم دیگر تقسیم گردید: یکی به نام  "ان کا و دی " اتحاد جماهیر شوروی و دیگری به نام "ان ک گ بی"  اتحاد شوروی تقسیم گردید.
    البته این تغییرات اداره امنیت اتحاد شوروی در طول سالهای آینده هم چنان ادامه داشت بطور مثال در سال 1946 میلادی این اداره تبدیل به وزارت امنیت تبدیل گردید و با اسم مخفف "ام گ بی"به فعالیت خود ادامه داد.
    در سال 1953 میلادی به دستور کمیته مرکزی حزب کمونیست وزارت خانه امنیت "ام گ بی" با وزارت کشور ادغام گردید و با تغییر نام به "ام وی دی " (ام و د)تا سال 1953 میلادی به کار خود ادامه داد.
    در ماه مارس سال 1954 میلادی اداره امنیت از وزارت کشور جدا و مستقل گردید و با نام "کا گ ب" و یا "کی جی بی" شروع به کار نمود.
    بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 میلادی به دستور رئیس جمهور وقت روسیه باریس یلستین اداره مرکزی امنیت شوروی"کا گ ب"  تبدیل به سازمان فدرال امنیت "آ اف بی " تغییر نام پیدا کرد ، در مدتی که باریس یلستین رئیس جمهور کشور روسیه فدرال بود این اداره امنیت با نامهای "ام بی" و "اف اس کی" و "اف اس بی" به کار خود ادامه داد و آخرین نام "اف اس بی" بر اداره امنیت دولت فدرال روسیه تا به امروز باقی مانده است.
    در تصویر بالا سمت راست پرچم و سمت چپ نشانه اداره فدرال روسیه می باشد
    شرح وظایف اداره امنیت اداره فدرال روسیه به شرح زیر می باشد:

    - فعالیت های اکتشافی

    - مبارزه با تروریسم

    - مبارزه با گروههای مافیای و جنایتکاران

    - فعالیتهای اطلاعاتی

    - فعالیت های برون مرزی

    - ارائه اطلاعات امنیتی

    - بخش تحلیلی وتشریحی
    - فعالیت های اکتشافی این بخش از اداره امنیت روسیه، شناسایی و جلوگیری از فعالیت های افراد و سرویس امنیت کشورهای خارجی با هدف آسیب رساندن به امنیت کشور فدرال روسیه مشغول  به کار و فعالیت می باشد.

    در محدوده شرح وظایف این بخش اداره اطلاعات امنیت روسیه بخش عملیات ضد جاسوسی، ضمنا" در این بخش ضد جاسوسی واحد ویژه ای اختصاص داده شده صرفا" جهت مبارزه با نیروهای سازمان سیا و یا اداره اطلاعات مرکزی امریکا در محدوده کشور فدرال روسیه می باشد ، این واحد پس از افشای و دستگیری یکی از عوامل سازمان سیا در کشور روسیه به نام "رایان فولگا" معلوم و مشخص گردید.
    - مبارزه با تروریسم و گروههای مافیای و جنایتکاری و انجام تحقیقات در شناسایی، پیشگیری، سرکوب فعالیت های تروریستی و جرایم سازمان یافته  و مبارزه با فساد غیرقانونی قاچاق سلاح و مواد مخدر، و همچنین در اکتشاف و شناسایی، پیشگیری از قرار گرفتن در معرض سرکوب توسط گروههای مسلح غیر قانونی، گروه های جنایات دیگر و استعلام و تحقیقات مقدماتی اولیه از افراد دستگیر شده می باشد.

    - فعالیتهای اطلاعاتی سرویس امنیت فدرال روسیه شامل اکتشاف و تحقیق و تحویل و انتقال اطلاعات طبقه بندی شده از گروه های تروریستی و جنایی سازمان یافته مرتبط با فعالیت های اطلاعاتی آژانس های اطلاعات خارجی که توسط بخش خارجی اداره امنیت دولت فدرال روسیه انجام می شود.
    - فعالیت های مرزی به شرح زیر می باشند:
    1-  حفاظت از مرزهای دولت فدرال روسیه با هدف و منظور جلوگیری از تغییرات غیر قانونی مراکز عبور مرزی دولت فدراسیون روسیه.

    2- اطمینان از حصول که افراد و اشخاص حقوقی از مرز دولت فدراسیون روسیه به شکل قانونی عبور می کنند.

    3- عبور و مرور از نقاط مرزی  مشخص در مرزهای دولت فدراسیون روسیه

    4- حفاظت از مراکز اقتصادی و منافع روسیه در مناطق آزاد و برون مرزی و منطقه انحصاری اقتصادی و فلات قاره فدراسیون روسیه و همچنین حمایت از منطقه انحصاری اقتصادی روسیه در خصوص سهام صید ماهی از رودخانه ها و دریاهای مشترک در فدراسیون روسیه و مناطق و کشورهای همجوار .

    5- ارائه اطلاعات امنیتی و تامین امنیت دورنی اطلاعات سرویس امنیت فدرال و تدوین و پیاده سازی سیاست های علمی و فنی دولت در زمینه امنیت اطلاعات از جمله از طریق ابزارهای فنی و رمزنگاری و همچنین رمزنگاری و امنیت فن آوری مهندسی و اطلاعات و ارتباطات سیستم از راه دور ،طبقه بندی و رمزنگاری انواع ارتباطات ویژه در دولت روسیه و نهادهای خارج از دولت روسیه، صدور مجوز و صدور گواهینامه از انواع خاص برای دسترسی به اسرار طبقه بندی شده دولتی فدراسیون روسیه.
    جذب نیرو برای کادر  اداره امنیت فدرال روسیه اف اس بی بر اساس تکمیل کادر شده توسط انتخاب کارکنان (از جمله بر اساس یک رقابت) از پرسنل نظامی و غیر نظامی نیروهای پیاده و افسران نظامی می باشند

    بدنه سرویس امنیت فدرال روسیه از بخشهای زیر تشکیل گردیده است :
    - سرویس امنیت فدرال روسیه.
    - سرویس امنیتی منطقه ای فدرال فدراسیون روسیه و نهادهای تشکیل دهنده فدراسیون روسیه واقع در تقسیمات ارضی جمهوریها و شهرهای این کشور.
    - سرویس امنیت فدرال در نیروهای مسلح و تشکل های نظامی روسیه دولت فدرال روسیه.
    - سرویس امنیت فدرال روسیه در انجام خدمات مرزی (مقامات اداره مهاجرت) در حمل و نقل هوایی، راه آهن، حمل و نقل زمینی و آموزش متخصصین در مراکز و واحدهای ویژه آموزشی و پژوهشی و تعیین و حفاظت از سایر آژانس ها و دفاتر برای حمایت از فعالیت های سرویس امنیت فدرال در سرتاسر جمهوری فدرال روسیه می باشد.


    نظر یادتون نره

    بخش نظرات اين مطلب


    براي ديدن نظرات بيشتر روي شماره صفحات در زير کليک کنيد

    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه:

    نويسندگان
    تبادل لينک هوشمند

      تبادل لینک هوشمند
      برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دنیای مطالب و آدرس d-m.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد*از همکاری شما متشکریم*






    به دنیای مطالب امتياز دهيد